Programări +4 0799 110 383

Intoleranța la fructoză

Fructoza este un zahar simplu (monozaharid) ce se găseşte în fructe, sucuri de fructe, anumite tipuri de legume, miere şi zahărul alimentar (zaharoză).

În mod normal, fructoza este preluată complet în sânge din intestin, după ce mâncăm. În cazul intoleranţei la fructoză, transportul din intestin în curentul sanguin este afectat. Ca urmare a preluării sale incomplete, zahărul poate ajunge în porţiunile mai profunde ale intestinului, unde este degradat de flora intestinală, cu apariţia de gaze de fermentaţie şi de acizi graşi. Astfel iau naştere simptomele tipice, precum balonare, diaree şi dureri abdominale. În funcţie de cantitatea de fructoză ingerată şi de gravitatea afectării prelucrării fructozei, simptomele pot avea intensităţi diferite.

Unii oameni reacţionează la cantităţi mici de fructoză, în timp ce alţii pot tolera cantităţi mult mai mari, fără probleme. Intoleranţa la fructoză poate fi temporară, în cazul unei flore intestinale afectate şi în contextul afecţiunilor inflamatorii intestinale, sau permanentă, atunci când este vorba despre o afecţiune congenitală.

Intoleranţa uşoară la fructoză poate fi tratată prin evitarea temporară (timp de trei săptămâni) a alimentelor care conţin fructoză. În plus, flora intestinală trebuie refăcută, iar cauzele iritării mucoasei intestinale trebuie tratate. Aceasta se poate face prin eliminarea colonizării cu ciuperci şi paraziţi şi tratarea alergiilor alimentare.

Din acest motiv în faza evitării alimentelor care conţin fructoză nu trebuie consumate deloc fructe, anumite tipuri de legume sau sucuri de fructe şi legume. De asemenea, trebuie evitate mierea şi zahărul, precum şi nectarurile dulci şi siropurile îndulcitoare (de ex. siropul concentrat de agave, siropul de arţar, etc.).

Următoarele alimente conţin o cantitate foarte mică de fructoză sau nu conţin deloc fructoză şi reprezintă baza alimentaţiei în faza de renunţare la alimentele cu fructoză:

  • Grâu, porumb, mei, orez, drojdie
  • Carne, şuncă, sortimente de crenvurşti fără zahăr, peşte
  • Ouă
  • Produse lactate, lapte de soia, lapte de orez fără adaos de zahăr
  • Cartofi
  • Spanac, mangold (sfeclă pentru frunze), andive, haşme (şalote), năut, varză acră
  • Salată
  • Condimente şi plante aromatice
  • Uleiuri vegetale
  • Esenţă de oţet
  • Ciuperci
  • Avocado
  • Glucoză, sirop de orez

Cafea, ceai (nu ceaiuri de fructe!)

Plata in rate