covid-19 Activitățile unei imunități armonioase mother daughter yoga home 1303 7605

Activitățile unei imunități armonioase

Când vorbim despre imunitate, ne referim la un sistem complex programat să funcționeze, în mod normal, fără contribuția noastră. Imunitatea este împărțită în două mari categorii: imunitatea înnăscută și cea dobândită. Ei bine, chiar dacă, oricât de mult ne-am dori, nu putem modifica toate aspecte ce țin de imunitatea noastră, ne putem asigura că sistemul nostru își menține vitalitatea și puterea având o grijă sporită acolo unde putem interveni, și anume în alimentație, somn, activitățile în care ne angrenăm, modul în care gestionăm stresul și periodicitatea examinărilor noastre medicale. Pe scurt, armonia stilului nostru de viață.

Activitățile unei imunități armonioase:

Exerciții fizice

Nu este o nouătate faptul că mișcarea, practicată cu regularitate, are implicații în toate palierele organismului nostru, pornind de la fizic până la beneficiile psihice și emoționale.

Dacă vorbim concret de relația dintre sport și sistemul imunitar, exercițiile scad considerabil riscurile de atac de cord și ne mențin oasele puternice și stabile. Mai apoi, sportul contribuie la eliminarea bacteriile din plămâni și căile respiratorii, lucru care reduce riscul de îmbolnăvire, răceală și gripă. Atunci când facem mișcare, temperatura organismului crește în mod natural, ajutând organismul să se lupte mai bine cu infecțiile și să nu le permită bacteriilor să se înmulțească.

Iar dacă ne gândim la activitățile cotidiene, adeseori stresul își face simțită prezența în mintea și trupul nostru, afectând abilitatea organismului de a se apăra împotriva bolilor. Mișcarea regulată încetinește producția hormonilor de stres, iar acest lucru poate diminua numărul afecțiunilor cu care ne îmbolnăvim.

Mult somn – și mai puțină cafea

Prea multă cofeină poate interfera cu somnul, poate provoca inflamații și, astfel, poate compromite sistemul imunitar. Pentru a evita insomniile, recomandăm ca între ultima cantitate de cofeină administrată și ora de culcare să existe o distanță de cel puțin cinci ore.

Ieșiri în natură

Ieșirile în aer liber sunt inamicii anxietăților, stresului, insomniilor și sunt cunoscute pentru abilitatea lor de a ne îmbunătăți sentimentele de bine. Plimbările în aer liber nu are contribuții doar în palierul emoțional. Ieșirile frecvente în natură contribuie la starea fizică de bine, reduce presiunea arterială, tensiunea musculară și reduce eliminarea hormonilor de stres.

Chiar dacă ne gândim la întărirea sistemului imunitar pentru a opune rezistență noului virus COVID-19 sau ne dorim o dezmorțire în natură după o lungă perioadă petrecută în casă, recomandăm ieșirile de weekend în proximitatea orașului. Lăsăm aici câteva locații ca inspirație în locuri în care natura se armonizează cel mai frumos cu zona indoor: Soare-n Maramureș, Poiana Creasta Cocoșului, Tarnița Forest Lake.