stresul STRESUL stres

STRESUL

Dacă le-am spune bunicilor noștri despre stres, oare ar înțelege despre ce este vorba? Oare ar crede că este reală ”boala secolului”? Din păcate, există și apare de cele mai multe ori, în urma unui eveniment traumatic, șoc, oboseală, agresiune, accident sau altele.

Stresul are manifestări din cele mai diverse:

  • Ai impresia că evenimentul negativ se va întâmpla din nou;
  • Insomnii și/sau coșmaruri;
  • Momente în care te simți singur;
  • Izbucniri nervoase;
  • Ai sentiment de îngrijorare, vinovăție sau tristețe din senin.

Stresul poate apărea imediat după un eveniment sau la distanță și nu cruță pe nimeni. În ultimii ani, tot mai mulți copii s-au lovit de acest fenomen. Stresul este un fapt al vieții, dar când se acumulează în exces, ajunge să afecteze sănătatea mintală și fizică. Prea mult stres poate afecta inima deoarece corpul reacționează: respirația este mai rapidă, tensiunea arterială crește, mușchii sunt încordați, apar probleme de concentrare. În timp, aceste reacții legate de stres pot cauza probleme de sănătate.

Simptomele comune ale stresului includ:

  • Stomac deranjat;
  • Incapacitatea de concentrare;
  • Probleme cu somnul;
  • Dureri de cap;
  • Anxietate
  • Modificări ale dispoziției. Atunci când sunteți stresat, sunt mai multe șanse să faceți lucruri care sunt rele pentru inimă, cum ar fi fumatul, alcoolul, excesul de sare, zahăr și grăsimi.
  • Stresul crește tensiunea arterială.
  • Stresul crește inflamația în corp.
  • Stresul poate crește colesterolul și trigliceridele din sânge
  • Stresul extrem vă poate face inima să bată din ritm.

 

TIPURI DE STRES

Stresul cronic. Stresul zilnic poate pune presiune constantă asupra inimii tale.

Neajutorare. Stresul pe termen lung este mai nociv atunci când te simți incapabil să schimbi ceva în acest sens.

Singurătate. Stresul poate fi mai dăunător dacă nu aveți un companion care să vă ajute să faceți față.

Furie. Persoanele care suflă de furie au un risc mai mare de atac de cord și accident vascular cerebral.

Stres acut. În cazuri rare, veștile extrem de proaste pot aduce simptome de atac de cord. Acesta se numește sindromul inimii rupte. Acesta nu este același lucru cu un atac de cord și majoritatea oamenilor se recuperează pe deplin.

Găsirea unor modalități sănătoase de a face față stresului vă poate îmbunătăți starea de spirit și vă poate ajuta să evitați comportamente nesănătoase. Printre acestea recomandăm evitarea de a sta conectați la tehnologie, alimentația nesănătoasă și lipsa de odihnă. Încercați să petreceți cât mai mult timp în aer liber, în natură, făcând plimbări lungi, să vă alimentați cu produse cât mai naturale, să renunțați la vicii sau excese.

 

Programează și tu o consultație la Transilvania Healing Centre ca să beneficiezi de tratamente non-invazive care țintesc cauza, nu simptomele.